تعمیر لباسشویی, لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

در مقاله زیر مرحله به مرحله تعویض پمپ تخلیه لباسشویی را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد تا در صورت نیاز خودتان کار تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی تان را انجام دهید اما در صورتیکه به هر دلیلی نمیتوانید این کار را نجام دهید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی تماس گرفته تا تعمیر کاران هومیکسو در کوتاه ترین زمان ممکن برای تعویض پمپ تخلیه لباسشویی شما مراجعه کرده و مشکل شما را حل نمایند.

جهت تعویض پمپ تخلیه لباسشویی اول از همه، بررسی کنید که آیا واقعاً مشکل از پمپ تخلیه است:
  • نمی‌توانید صدای پمپ را موقعی که آب باید تخلیه شود بشنوید.
  • اگر آب تخلیه شده و برنامه چرخش هنوز کار می‌کند.
  • ماشین لباسشویی با آب پر شده است.
  • هنگام برنامه چرخش صدای وزوزی شنیده می‌شود ولی آب تخلیه نمی‌شود.
احتمال دارد که  لوله‌ی تخلیه مسدود شده باشد، یا اینکه فیلتر تخلیه گرفته باشد بنابراین این قسمت‌های ماشین لباسشویی را بررسی کنید و ببینید که مانع تخلیه و درست کار نکردن پمپ تخلیه نشده باشند.
اگر مطمئن شدید که پمپ تخلیه خراب شده و باید تعویض شود توصیه ی اول ما این است که تعویض پمپ تخلیه لباسشویی را به یکی از نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی بسپارید.

 

علت جمع شدن آب در ماشین لباسشویی

جدای از اینکه علت تخلیه نشدن آب از ماشین لباسشویی چیست، می‌توان به روش های زیر آب جمع شده در لباسشویی را تخلیه کرد، تا بتوان سر فرصت مشکل عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی را برطرف نمود.
در قسمت پایین دستگاه یک درپوش وجود دارد که درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی نام دارد.
بعد از باز کردن فیلتر پمپ تخلیه، یک اهرم پیچ مانند مشاهده می کنید. آن را به سمت چپ چرخانده تا باز شود (دقت کنید که با باز کردن این پیچ، تمام آب ماشین لباسشویی خارج می‌شود. بهتر است قبل از خارج شدن آب، فرش را جمع کرده یا فکری به حال آب خارج شده بکنید).
بعد از تخلیه کامل آب، مراحل را از انتها تکرار کنید تا درپوش یا فیلتر پمپ تخلیه را مجددا ببندید.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی کلیک کنید.

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

مرحله اول: تخلیه آب

در صورتی که لباسشویی پر از آب است، ابتدا باید این آب را تخلیه کنید. به کمک شیلنگ تخلیه که به داخل یک تشت در پایین وارد می شود، یا لوله ی نزدیک فیلتر، اینکار را انجام دهید. همچنین می توانید از جاروهای برقی مسافرتی برای مکش و تخلیه آب استفاده کنید. سپس دستگاه را جا به جا کرده و از دیوارهای اطراف فاصله دهید تا فضای کافی در اختیار داشته باشید.

مرحله دوم: باز کردن پنل بالایی

در این مرحله لازم است تا بالایی دستگاه را از آن جدا کنید. پیچ های پنل معمولا در پشت لباسشویی قرار دارند. پنل بالایی را با کشیدن آن به سمت کنار و سپس بالا از دستگاه جدا کنید.

مرحله سوم: باز کردن پنل کنترلی

اکنون می بایست پنل کنترلی که در جلوی دستگاه قرار گرفته است را باز کنید. برای اینکار باید پیچ مربوط به آن را باز کنید و سپس محفظه جاپودری را تا انتها بیرون کشیده و قفل آن را باز کنید تا کاملا خارج شود. پیچ هایی که در زیر محفظه جاپودری قرار گرفته و پنل کنترلی را به بدنه محکم می کنند باز کنید.
حال باید اتصالات را یک به یک جدا کنید. بهتر است عکسی از آنها تهیه کرده و سپس اینکار را انجام دهید. پس از اینکه اتصالات سیم ها را قطع کردید، در جلوی لباسشویی بایستید و پنل کنترلی را به سمت بالا بکشید تا جدا شود.

مرحله چهارم: باز کردن پنل جلویی

در این مرحله لازم است تا پنل جلویی را نیز از دستگاه جدا کنید. برای اینکار ابتدا درب فیلتر پمپ تخلیه در پایین را باز کنید و پس از باز کردن پیچ آن، این بخش را خارج کنید. سپس درب لباسشویی را باز کرده و لاستیک دور درب را باز کنید. معمولا ۷ عدد پیچ در قسمت بالای لباسشویی پنل جلویی را به بدنه محکم کرده اند، آنها را باز کنید. درب را ببندید و دستگاه را به جلو خم کنید. حال باید اتصال سیم ها را برای قفل درب یا میکروسوئیچ درب، باز نمایید. اکنون می توانید پنل جلویی را از دستگاه جدا نمایید.

 

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

تعویض پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

مرحله پنجم: جدا کردن شیلنگ های متصل به پمپ

اکنون قادر خواهید بود تا پمپ تخلیه ماشین لباسشویی را ببینید. ابتدا شیلنگ تخلیه کوچکی که به بدنه آن متصل است را باز کنید. مراقب باشید، ممکن است مقداری آب هنوز در داخل شیلنگ ها و یا خود پمپ باقی مانده باشد، بنابراین دستمال و ظرفی برای آب در دسترس داشته باشید.
اکنون می بایست سه شیلنگ که به پمپ تخلیه متصل هستند را یک به یک باز کنید. ابتدا بست هر کدام از شیلنگ ها را شل کنید و سپس لوله ها را از پمپ جدا کنید.

مرحله ششم: باز کردن پمپ قدیمی و خارج کردن آن

قبل از اینکه بتوانید پمپ معیوب خود را باز کرده و خارج کنید، باید اتصالات سیم ها را باز نمایید. بهتر است پیش از اینکار از اتصالات سیم ها عکسی تهیه کنید. پس از اینکه اتصالات سیم ها باز شدند، پمپ قدیمی را که به وسیله پیچ به کف دستگاه محکم شده است، باز نمایید.
در این بخش می توانید مجموعه پمپ را از دستگاه خارج کنید، می بایست پیچ هایی را که خود پمپ تخلیه را به بدنه پلاستیکی متصل می کنند، باز کنید. اکنون می توانید پمپ جدید را جایگزین نمایید.

مرحله هفتم: نصب پمپ جدید

پمپ تخلیه جدید را در داخل بدنه پمپ قرار داده و پیچ ها را محکم کنید. سپس مجموعه را در داخل بدنه لباسشویی قرار داده و محکم به بدنه پیچ نمایید. به کمک عکسی که قبلا تهیه کرده بودید، اتصالات سیم ها را مجددا وصل نمایید و درنهایت شیلنگ هایی را که باید به پمپ وصل کنید را اتصال دهید و بست های آنان را محکم نمایید.

مرحله هشتم: نصب مجدد پنل جلویی، پنل کنترلیی و پنل بالایی

اکنون مراحل تعویض پمپ تخلیه لباسشویی به پایان رسیده است، حال باید تمامی مراحلی که تا این قسمت انجام داده اید را به صورت معکوس انجام دهید. ابتدا پنل جلویی را دوباره نصب کنید و سپس پنل کنترلی را بر روی دستگاه سوار کنید. پس از ای به سراغ پنل بالایی رفته و آن را در جای خود قرار دهید.
اکنون ماشین لباسشویی خود را مجددا به برق متصل کرده و قابلیت تخلیه آب را با انتخاب یک برنامه و شروع فرآیند شستشو آزمایش نمایید. امیدواریم که با این آموزش توانسته باشید پمپ تخلیه ماشین لباسشویی خود را به راحتی تعویض کرده باشید.

پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه لباسشویی

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

یکی از قطعات مهم در انواع لباسشویی پمپ تخلیه لباسشویی می باشد. این قطعه یکی از قطعات بسیار حساس بوده و همان طور که از نام آن مشخص است وظیفه ی تخلیه ی آب باقی مانده در لباسشویی را بر عهده دارد.

این قطعه آب باقی مانده از شستن لباس ها را از دستگاه خارج می کند. در این قسمت قصد داریم تا شما را با ساختار پمپ تخلیه ماشین لباسشویی آشنا کنیم. این قطعه دارای یک هسته از جنس آهنربا است که به پروانه متصل شده و با ورود جریان برق به دستگاه در جهت عقربه های ساعت حرکت می کند. سیم پیچ لباسشویی یکی دیگر از قطعات مهم است که در پمپ تخلیه قرار گرفته است.
این قطعه با فرکانس ۵۰ هرتز و ولتاژ ۲۲۰ ولت کار می کند.

از دیگر قطعاتی که بر کارکرد پمپ موثر است می توان به کاسه نمد و پروانه اشاره کرد. این قطعات با به وجود آوردن حالت خلأ، باعث می شوند آب به خارج از ماشین پمپاژ شده و به قسمت آهن‌ ربایی پمپ تخلیه نرسد. با توجه به کارکرد بسیار حساس و مهم این قطعه توصیه می کنیم در صورتی که کارکرد آن با مشکل رو به رو شد جهت تعویض پمپ تخلیه لباسشویی با نمایندگی تعمیرات لباسشویی هومیکسو تماس بگیرید.

در صورت بروز هر گونه مشکلی که حس کردید از پمپ تخلیه شماست و با مطالعه مطالب بالا قادر به تعویض پمپ تخلیه لباسشویی  نشدید  میتوانید با نمایندگی تعمیرات لباسشویی هومیکسو تماس بگیرید تا با کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره کنید و یا در صورت نیاز به تعمیر کار ثبت سفارش کنید.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات لباسشویی اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط : سر و صدای ماشین لباسشویی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نمایندگی تعمیرات لباسشویی کلیک کنید.

با پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاهتان ، کارشناسان ما با بررسی مشکل به وجود آمده تکنسین مربوطه را برای تعمیر به محل مورد نظرتان اعزام مینمایند:

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”false” ajax=”true”]

مطالب مرتبط

1 thoughts on “تعویض پمپ تخلیه لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *