تعمیر ماکروفر, ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر

با وجود پیشرفت تکنولوژی و عرضه ماکروفرهای متنوع،ممکن است مشکلاتی مانند دود کردن ماکروفر یا جرقه زدن ماکروفر وجود داشته باشد.و برایتان جالب باشد بدانید علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟
ماکروفرهای جدید از قابلیت تنظیم درجه حرارت برای پخت و پز مواد غذایی گوناگون مانند مرغ برشته، شیرینی، کیک و انواع غذاهای سرخ شده برخوردار هستند.
بنابراین در هنگام استفاده باید ماکروفر را به طور مناسب مورد استفاده قرار دهید. تا بتوانید از غذاهای فوری تهیه شده در ماکروفر نهایت بهره لازم را ببرید.
با وجود این‌که ماکروفر به پخت و پز سریع مواد غذایی کمک می‌کند؛ اما در اثر استفاده مداوم دچار مشکلات متعددی مانند جرقه زدن ماکروفر ، دود کردن و… می‌شود.
در این زمان ماکروفر را از برق خارج کنید و با نمایندگی مجاز ماکروفر جهت انجام عیب یابی و تعمیر ماکروفر تماس حاصل کنید.
در ادامه برخی از مشکلاتی که در هنگام استفاده از ماکروفر رخ می‌دهد به طور کلی مورد بررسی قرار گرفته است.

وجود قطعات فلزی درون دستگاه

حتی کوچک‌ترین قطعات فلزی می‌توانند باعث ایجاد جرقه زدن داخل مایکروفر شوند. همانطور که بیان شد، ماکروفر را خاموش کرده و آن را از برق بکشید سپس درب آن را باز کنید و از خالی بودن دستگاه از هرگونه اجزای فلزی مطمئن شوید.

مثلا هر نوع ظروف فلزی، قاشق، چنگال یا سیم به جا مانده از اسکاچ سیمی و همچنین فویل یا روکش‌های آلومینیومی که  روی غذا قرار می‌دهید، می‌توانند دلیل جرقه زدن مایکروفر شوند. بنابراین توجه کنید که از ظروفی که برای استفاده در مایکروفر مناسب هستند، استفاده کنید و قبل از استفاده دوباره از دستگاه، مطمئن شوید هیچ ضایعه فلزی‌ای در آن وجود نداشته باشد.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماکروفر کلیک کنید.

تعمیر-ماکروفر

تعمیر-ماکروفر

علت جرقه زدن ماکروفر

در صورتی که درحین استفاده جرقه زدن ماکروفر مشاهده شود. جرق زدن ماکروفر ممکن است که ظرف فلزی درون ماکروفر وجود داشته باشد. یا این‌که لامپ مگنترون ماکروفر مشکل پیدا کرده باشد.
همچنین جرقه زدن ماکروفر می‌تواند به دلیل اتصالی در سیم‌پیچی داخلی باشد. یا این‌که صفحه نسوز ما کروفر نیاز به تعویض داشته باشد.
در صورتی که هر کدام از مشکلات فوق وجود داشته باشد، کارشناسان فنی نمایندگی مجاز در اسرع وقت عیب یابی و تعمیر ماکروفر را انجام می‌دهند. تا مشکلات احتمالی در اسرع وقت حل شوند و ماکروفر مجدداً قابل استفاده باشد.

دود کردن ماکروفر

در صورتی که مشکل دودکردن ماکروفر وجود داشته باشد. احتمال دارد که قطعات داخلی ماکروفر نیم‌سوز شده باشند یا اتصالی داخلی درون ماکروفر به وجود آمده باشد.
اما دود کردن ماکروفر می‌تواند به دلیل چسبیدن مواد غذایی و یا روغن‌ها به درون ماکروفر نیز اتفاق افتاده باشد.
از این رو قبل از استفاده از ماکروفر، قطعات درونی را به­ وسیله دستمال نمدار تمیز کنید. تا آثار روغن و مواد غذایی چسبیده به درون ماکروفر از بین برود.
اما در صورتی که ماکروفر به دلیل اتصالی داخلی دچار دود گرفتگی شده باشد. به هیچ وجه تا اتمام تعمیرات ماکروفر توسط نمایندگی مجاز ماکروفر، آن را مورد استفاده قرار ندهید.
زیرا ممکن است که اتصالی داخلی سبب اتصال برق به بدنه دستگاه شود و خطرات احتمالی بیشتری در حین استفاده وجود داشته باشد.

اتصالی درون ماکروفر

در هنگام استفاده از ماکروفر ممکن است با مشکلاتی از قبیل اتصالی درون ماکروفر مواجه شوید. این اتصالی می‌تواند به دلیل از بین رفتن عایق سیم‌پیچی داخلی دستگاه یا از کار افتادن برخی از قطعات درونی رخ داده باشد.
در پاره‌ای از اوقات این اتصالی سبب ایجاد جرقه‌های بزرگ و کوچک درون ماکروفر می‌شود و به طور کامل دستگاه را از کار می‌اندازد.
برای پیدا کردن دلایل گرم نکردن مواد غذایی در ماکروفر، با شماره‌های نمایندگی مجاز تماس حاصل کنید. تا کارشناسان متخصص و متبحر نمایندگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن جهت انجام تعمیر ماکروفر نزد شما مراجعه کنند.
فرآیند عیب یابی و تعمیر ماکروفر توسط نمایندگی مجاز با مناسب‌ترین هزینه و در کمترین زمان ممکن در محل مشتری انجام می‌شود. تا رضایت خاطر مشتریان به طور کامل برآورده شود.

علت جرقه زدن ماکروفر چیست؟

جرقه زدن ماکروفر دلایل زیادی میتواند داشته باشد به برخی از آنها در ادامه اشاره خواهیم کرد.

جرقه زدن ماکروفر

جرقه زدن ماکروفر

یکی از مهم ترین کارهایی که لازم است برای پخت و گرم کردن بهتر و یکنواخت غذا در مایکروفر صورت گیرد، پراکندگی گرما در تمام بخش های آن می باشد. این عمل به کمک فن های مخصوصی انجام میشود که داخل دستگاه نصب شده اند. در صورت خراب شدن این فن گرما در تمام بخش های دستگاه پخش نخواهد شد و در برخی از قسمت ها تمرکز دما بیشتر بوده و منجر به جرقه می گردد.

تعمیر و تعویض فن ماکروفر نیاز به تخصص داشته و در صورت مشاهده هرگونه اختلال در نحوه عملکرد آن، لازم است با توجه به برند دستگاه با تیم های تعمیر ماکروفر تماس بگیرید.

۱- وجود روغن یا مایعات در داخل ماکروفر

همیشه سعی کنید که ماکروفر خود را تمیز نگه دارید. محفظه ماکروفر را هر بار بعد از پخت و پز غذا تمیز کنید و از جمع شدن خرده های غذا یا روغن و سایر موارد دیگر بر روی محفظه آن جلوگیری کنید.

همچنین بیشتر دستگاه های ماکروفر دارای یک صفحه گردان شیشه ای و فلزی می باشند که شما می توانید به راحتی آن را جدا کرده و سپس در جای خود قرار دهید. شما می توانید بعد از هر بار پخت غذا آن را جدا کرده و تمیز بشویید. سپس، آن را خشک کنید و در جای خود قرار دهید. به علاوه شما می توانید محفظه های داخلی را با یک پارچه نمدار خشک و تمیز کنید. به این ترتیب با تمیز نگه داشتن ماکروفر خود می توانید از جرقه زدن آن جلوگیری کنید

۲- قطعات فلزی داخل ماکروفر

استفاده از ظروف فلزی که مخصوص ماکروفر نمی باشند، قرار دادن غذاهایی در داخل دستگاه که روی آن را با فویل پوشانده اید و یا تمیز کردن دستگاه با یک اسکاج سیمی و چسبیده شده تکه هایی از آن به داخل ماکروفر از جمله مثال هایی هستند که باعث ایجاد جرقه در ماکروفر خواهند شد

۳- خرابی کاور انتشار امواج

۴- خرابی پایه فلزی

برخی از دستگاه های ماکروفر داری یک پایه فلزی هستند که مانند یک طبقه است. اگر در این پایه فلزی دچار آسیب شده باشد و یا پلاستیک زیر پایه ها از بین رفته باشد باعث جرقه زدن ماکروفر می شود. برای رفع این مشکل کافی است که پایه فلزی را تعویض و جایگزین نمایید

۵- سوختگی دیود

دیود از دیگر قطعات درونی مایکروفر می باشد که وظیفه اصلی آن، ایجاد ولتاژ بالا برای انتقال گرمای تولید شده توسط مگنترون می باشد. در بسیاری از مواقع مشاهده میشود که این قطعه با خرابی مواجه شده و در نهایت به شکل جرقه در دستگاه بروز می کند. تعویض دیود مایکروفر کاملا تخصصی بوده و لازم است.

در صورت بروز این مشکل هر چه سریع تر با گارانتی ماکروفر خود تماس بگیرید و یا در صورت اتمام زمان گارانتی دستگاه میتوانید با نمایندگی های مجاز تعمیرات ماکروفر تماس بگیرید تا برای تعمیر ماکروفر شما اقدامات لازم را اتخاذ کنند. البته میتوانید با مشاوره رایگان از کارشناسان ما علت جرقه زدن ماکروفر خود را متوجه شوید و در صورت نیاز به تعمیرکار با ما تماس بگیرید.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماکروفر در تهران اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط : علت گرم نکردن ماکروفر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر ماکروفر در تهران کلیک کنید.

 

با پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاه خود کارشناسان ما با بررسی مشکلی که به وجود آمده تکنسین مربوطه را برای تعمیر تخصصی وسیله شما به محل مورد نظر شما اعزام مینماید تا علت جرقه زدن ماکروفر را هم دریابند.

02177166615

02144287993

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”false” ajax=”true”]

 

 

مطالب مرتبط

2 thoughts on “جرقه زدن ماکروفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *