قطعات لباسشویی

چرا ماشین لباسشویی آب میده

چرا ماشین لباسشویی آب میده ؟

برای اینکه متوجه شوید چرا ماشین لباسشویی آب میده دستگاه را روشن و یک سیکل مدل از شست و شو را انتخاب کنید و با دقت اطراف ماشین لباسشویی به خصوص پشت ماشین لباسشویی  و زیر آن را ببینید. اطراف درب و محفظه جاپودری را از این بررسی از قلم نندازید. اگر آبریزی در ابتدای شست و شو باشد و پس از سپری شدن چند دقیقه اول سیکل شست و شو، آبریزی قطع شود، میتوان گفت نشتی آب دلیل معیوب بودن یکی از موارد زیر میباشد و دلیل چرا ماشین لباسشویی آب میده را پیدا میکنید :

  • شلنگ تخلیه

اولین وساده ترین راه برای چک کردن شلنگ تخلیه است.

همین دو ابزار می تواند یکی از پیش پا افتاده ترین علت های نشتی ماشین لباسشویی باشند. همانطور که می دانید شلنگ تخلیه در قسمت عقب ماشین لباسشویی قرار دارد و قبل از هر چیز باید مطمئن شوید که اتصال این شلنگ با شلنگ ورودی به خوبی انجام شده است. یکی دیگر از علت های نشتی ماشین لباسشویی، خراب شدن سوپاپی است که ورودی این دو شلنگ را به وان متصل می کند. برای اینکه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی را به راحتی پیدا کنید، می توانید به بلند کردن صفحه بالایی این دستگاه سایش و یا پارگی شلنگ ها را و بررسی سیفون یا مونتاژ تزریق باطری که از اجزای سیستم ورودی آب هستند، اقدام کنید.

چرا ماشین لباسشویی آب میده

شلنگ تخلیه

  • پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه برای تخلیه آب ماشین لباسشویی بوده و یکی از قسمت های مهم این دستگاه برقی محسوب می شود.  پمپ تخلیه می تواند به 3 صورت تسمه ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی در لباسشویی به کار رود و یکی دیگر از علتهای نشت آب از زیر ماشین لباسشویی نیز همین قسمت می تواند باشد. محل قرارگیری پمپ تخلیه معمولا در قسمت جلویی لباسشویی بوده و یا به درایو متصل می شود. با باز کردن قسمت جلویی به راحتی می توانید پمپ را بررسی و در صورت خرابی آن را تعویض کنید. خرابی پمپ تخلیه نیز باعث به وجود آمدن نشت آب از لباسشویی می شود.

پمپ تخلیه

پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

  • دریچه ورودی آب

کنترل ورود آب سرد و گرم به داخل ماشین لباسشویی بر عهده دریچه ورودی می باشد که در قسمت پشت لباسشویی به صورت شیر قرار گرفته و با اسفاده از شیلنگ به پنل عقب وارد دستگاه می شود. دریچه و شلنگ متصل به آن باید فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی از ماشین لباسشویی نشود. قبل از بررسی این قسمت حتما برق دستگاه را قطع کنید.

دریچه ورودی آب لباسشویی

دریچه ورودی آب

  • لاستیک دور درب لباسشویی

لاستیکی در دور درب لباسشویی ها به کار رفته به مرور زمان بخاطر دلایل مختلفی چون خیس ماندن زیاد ،باقی ماندن مواد شوینده ، گرفتن مو و یا کرک لباس ها به خود، فرسوده، سوراخ و یا پاره شدن ممکن است باعث نشتی آب از اطراف درب به بیرون شوند. بهتر است هر چند وقت یکبار لاستیک را تمیز کنید و یا اگر دچار یکی از موارد فرسودگی یا پاره شدن شد، باید حتما آن را تعویض کنید.

لاستیک دور درب لباسشویی

لاستیک دور درب لباسشویی

  • دیگ ماشین لباسشویی

تراز نبودن این دستگاه باعث می شود تا به هنگام کار و تکان خوردن ، ضربه هایی را به دستگاه وارد کرده که باعث سوراخ شدن شود، که همین عوامل باعث به وجود آمدن نشتی آب نیز می باشند.

چرا ماشین لباسشویی آب میده

دیگ ماشین لباسشویی

  • کاسه نمد و بلبرینگ ماشین لباسشویی

تراز نبودن ماشین لباسشویی یکی دیگر از مواردی است که باعث نشتی این دستگها از طریق ببلرینگ و کاسه نمد می شود. همچنین استفاده نادرست از آن مانند به کار بردن حجم لباس هایی بیش از ظرفیت لباسشویی باعث به وجود آمدن نشتی خواهد شد که در صورت بروز چنین مشکلی و تخصصی بودن آن باید به تکنسین متخصص رجوع کنید.

بلبرینگ

بلبرینگ ماشین لباسشویی

  • خروج آب از جاپودری ماشین لباسشویی

در مواردی بدلیل جرم گرفتن منافذ در جا پودرلباسشویی ، فشار آب ورودی از شیر برقی به مخزن پودر ماشین لباسشویی باعث پاچیدن آب به خارج از جاپودری میشود. در این مورد معمولا رد آب روی بدنه و زیر جاپودری ماشین لباسشویی مشخص است.میزان مصرف پودر ماشین لباسشویی در جلوگیری از رسوبگیری بیش از اندازه ماشین لباسشویی نقش اساسی دارد.

  • استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی

استفاده از پودر دستی در ماشین لباسشویی باعث جرمگیری بیشتر، کف زیاد در ماشین لباسشویی، سفیدک زدن لباس در ماشین لباسشویی میشود.

 جاپودری ماشین لباسشویی

پودر دستی در ماشین لباسشویی

چند علت چرا ماشین لباسشویی آب میده

را در این مقاله بررسی کردیم و سعی کردیم جواب سوال شما که چرا ماشین لباسشویی آب میده

را در این مقاله بگیم  و سعی کردیم جواب سوال شما که چرا ماشین لباسشویی آب میده علت لباسشویی آب میدهد، را بدهیم اما چنانچه به جواب مورد نظر خود نرسیده اید میتوانی از طریق فرم زیر سوال خود را مطرح کرده تا کارشناسان ما جوابگوی شما باشندو یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

02177394838

02188592650

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

1 thoughts on “چرا ماشین لباسشویی آب میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *