تعمیر ماکروفر لتو

تعمیر ماکروفر لتو

تعمیرات ماکروفر لتو و تعمیر ماکروفر لتو

تعمیر ماکروفر لتو خود را به دست تکنسین های تعمیرات ماکروفر لتو بسپارید تا در کوتاه ترین زمان برای رفع ایراد ماکروفر شما تکنسین های تعمیرات ماکروفر لتو خود را برای تعمیر دستگاه  به منطل شما اعزام کنند تا در این روزها که همگی شاغل هستیم و میزان  استفاده ما از ماکروفر زیاد شده به دلیل کمبود زمان از زندگی روزمره خود عقب نیفتیم.

تعمیر ماکروفر لتو

تعمیر ماکروفر لتو

8دلیل عمده مشتریان جهت تعمیر ماکروفر لتو :

۱ –  گرم نکردن مواد غذایی

مگنترون با استفاده از ولتاژبالا ، ولتاژ D/C  را برای تولید فرکانس در ماکروفر جهت طبخ غذا آماده می کند. اگر مگنترون سوخته باشد ماکروفر گرم نخواهد شد. مگنترون قابل تعمیر نیست و در تعمیر ماکروفر لتو اگر سوخته باشد باید آن را جایگزین می کنند.

فیوز حرارتی در ماکروفر وظیفه دارد تا از بیش از حد گرم شدن ماکروفر با  قطع برق در ماکروفر جلوگیری کند.اگر فیوز حرارتی معیوب شده باشد اجازه نمیدهد تا ماکروفر لتو گرم شود.

۲ –  سر و صدای بیش از حد به هنگام داغ کردن

جرم های چسبیده در کف ماکروفر میتواند در نوع حرکت درست ریل و چرخ های آن اختلال ایجاد کند و علت سر و صدای مایکروفر باشد.

پس باید طریقه صحیح چربی زدایی ماکروفر را بدانیم تا به راحتی این مشکل را برطرف کنیم.

ابتدا سینی و ریل را از سر جای خود بیرون بکشید.

آنها را به خوبی بشویید توجه داشته باشید که چرخ ها کاملا سفید و عاری از چربی باشند.

سپس از محلول تمیز کننده (آب و صابون یا گاز پاک کن) برای تمیز کردن کف ماکروفر استفاده کنید.

تمامی اجزا را خشک کرده و سپس ریل و سینی را به شکلی صحیح در سر جای اولیه خود قرار بدهید.

اگر مشکل برطرف نشد نشان دهنده بزرگتر ابعاد خرابی است، باید سرویسکار تعمیر ماکروفر از آن دیدن کند.

۳ – باز نشدن درب ماکروفر

دستگیره درب را کنترل کنید،اگر آسیب دیده بود یا شکسته بود آنرا تعویض کنید .

چفت یا قفل درب را کنترل نمایید، اگر شکسته یود آن را تعویض نمایید .

فنر درب را چک کنید ، اگر از جایش بیرون آمده بود یا افتاده بود،آنرا جا انداخته  یا تعویض کنید .

کلید فنری که در داخل و پشت درب قرار دارد را کنترل نمایید ، این قطعه معمولا بر اثر ضربه زدن محکم و یا بستن محکم درب مایکروفر خراب می شود.

قلاب درب با لبه درب متصل می شوند تا در حین عملیات، درب بسته شود.ا ز آنجا که قلاب درب از پلاستیک ساخته شده است، می تواند به دلیل فشار آوردن یا ضربه خوردن بشکند . اگر قلاب درب شکسته شود، درب را به درستی آزاد نخواهد کرد و مانع باز شدن درب خواهد شد که در این صورت باید تعویض شود.

۴روشن نشدن ماکروفر و یا صفحه نمایش

سويیچ های درب ماکروفر که معمولا میکرو سويیچ های چفت کننده ی اولیه یا ثانویه را شامل می شوند، هنگامی که درب ماکروفر بسته است باعث می شوند برق به نقاط مختلف اجزای ماکروفر هدایت شود و اگر درب ماکروفر باز باشد جریان برق قطع می شود.

چفت های قفل درب معمولا شامل دو قلاب است که از درب ماکروفر خارج می شوند و در میکروسويیچ های نگه دارنده درب که بر قاب ماکروفر سوار شده اند، چفت می شوند. قلاب ها به سويیچ های درب متصل می شوند تا برق را به کنترل ها هدایت کنند، همچنین برای بسته نگه داشتن درب بر روی بست درب چفت می شوند. اگر هر یک از قلاب ها شکسته شود یا فاقد کشش فنر باشند، سويیچ ها در جای خود چفت نمی شوند. در این صورت، ماکروفر روشن نمی شود. در تعمیرات ماکروفر لتو ممکن است نیاز باشد که کل قطعه ی سويیچ های درب را تعویض کنید.

۵ –  عدم چرخش ماکروفر 

اولین دلیل برای نچرخیدن بشقاب ماکروفر لتو، ایرادی از موتور بشقاب می باشد.استفاده از ظروف سنگین غذا بر روی صفجه گردان ماکروفر لتو به موتور گرداننده فشار وارد می کند و موجب فرسودگی آن می شود. این مشکل در تعمیرات ماکروفر لتو در بیش تر مواقع با تعویض موتور بر طرف می شود.

یکی دیگر از دلایل رایج عدم نچرخیدن صفحه ماکروفر لتو اشکال از کوپلینگ موتور چرخاننده ی بشقاب شیشه ای آن می باشد. پایه اتصال می تواند شکسته شده یا از جای خود در آمده باشد. اکثر ماکروفر ها دارای یک بشقاب شیشه ای گرد هستند که توسط یک پایه ی چرخاننده کار می کند. اکثر این بشقاب ها دارای یک پایه ی سه جانبه می باشند که به راحتی از موتور جدا شوند.

تعمیرات ماکروفر لتو

تعمیرات ماکروفر لتو

۶ – خاموش شدن خودکار ماکروفر پس از چند ثانیه

یکی از مشکلات به وجود آمده،خاموش شدن ناگهانی ماکروفر لتو است به طوری که دستگاه ۵ تا ۱۰ ثانیه شروع به کار می کند و سپس از کار می افتد. تمام ماکروفر ها دارای فن می باشند. این فن هنگام روشن شدن ماکروفر به کار می افتد تا مگنترون را خنک نگه دارد. اگر ماکروفر شروع به کار کند اما فن به کار نیوفتد، ممکن است ماکروفر به دلایل ایمنی به طور اتومات متوقف شود. به صدای فن گوش کنید. اگر صدای کار کردن آن را نمی شنوید، احتمالا باید موتور فن دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید.
اگر درب ماکروفر لتو کاملا چفت نشده باشد، کار نخواهد کرد. حتی اگر درب آن کمی باز باشد، ماکروفر کار نمی کند. اگر ماکروفر برای لحظاتی شروع به کار کرد و سپس متوقف شد، ممکن است به دلیل شل شدن چفت درب آن باشد. برخی ماکروفر ها همچنین دور تا دور درب خود یک لایه ی درز گیر پلاستیکی دارند. چک کنید که این درز گیر پاره یا خراب نشده باشد.
در گذشته، بیشتر ماکروفر ها یک دکمه ی برجسته چرخشی داشتند. امروزه، ماکروفر ها با صفحه کلید های لمسی کنترل می شوند و نسبت به دکمه های برجسته ی قدیمی حساستر می باشند. زود خاموش شدن ناگهانی ماکروفرلتو ممکن است به دلیل وجود مدت زمان کوتاه بر روی صفحه کلید لمسی باشد. سوسو زدن (قطع و وصل شدن) صفحه نمایش ماکروفر هم برخی اوقات یکی دیگر از نشانه های این مشکل می باشد.

۷ –  جرقه زدن به هنگام کار کردن

یک قطعه فلزی کوچک برای ایجاد جرقه در ماکروفر لتو شما کافی است. اگر شما غذای خود را با فویل روی آن، در داخل ماکروفر قرار دهید باعث ایجاد جرقه می شود. اگر ظرفی که در داخل ماکروفر می گذارید مناسب برای ماکروفر نباشد و فلزی باشد احتمال ایجاد جرقه را بالا می برد.

برخی از ماکروفر ها یک پایه دارند که مانند یک طبقه است. اگر ماکروفر دارای یک پایه فلزی غیراستاندارد باشد و رنگ قفسه و یا پلاستیک زیر پایه ها از بین رفته باشد این عامل موجب جرقه زدن ماکروفر لتو می شود و نهایتا منجر به تعمیر ماکروفر لتو می شود.

۸ – روشن نشدن لامپ روشنایی ماکروفر

یکی از رایج ترین دلایل این مشکل سوختگی لامپ می باشد. برای بررسی و برطرف کردن این مشکل، شما باید ابتدا ماکروفر را از برق بکشید و سپس فیوز قسمتی که ماکروفر می باشد را قطع کنید. دریچه ی ماکروفر خود را شناسایی کنید و پنل آن را با باز کردن پیچ های آن در بیاورید. محفظه ای دارای لامپ هالوژن را پیدا کرده و پوشش آن را در آورید. لامپ را باز کنید و آن را بیرون آورید و لامپی جدید را جایگزین آن کنید. با توجه به ولتاژ جریان بالا و احتمال وقوع شوک الکتریکی، تعویض قطعات الکترونیکی در ماکروفر بسیار خطرناک است. پس بهتر است از یک تکنسین ماکروفر کمک بگیرید.
دلیل دیگری که در مرکز تعمیرات ماکروفر لتو در نظر گرفته می شود وجود مشکلی در صفحه کنترل اصلی دستگاه باشد. قبل از چک کردن صفحه کنترل اصلی، اطمینان یابید که لامپ، سیم کشی ها و سوکت و … همگی، ایرادی نداشته باشند. حال با استفاده از یک مولتی متر، صفحه کنترل اصلی را چک کنید. این کار به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که صفحه کنترل، ولتاژ مناسبی به سوکت لامپ ارسال می کند. اگر نه، ممکن است لازم باشد آن را تعویض کنید و این کار تنها توسط یک تکنسین ماکروفر متخصص انجام می شود.

در صورت بروز این مشکلات اگر توانایی تعمیر آنها را دارید که خود دست به کار شوید اما چون ماکروفر وسیله برقی خطرناکی میباشد و مهارت و علم خود را نیاز دارد به شما پیشنهاد میکنیم برای تعمیرات ماکروفر لتو خود با مرکز تعمیر ماکروفر لتو تماس بگیرید تا به محل مورد نظرتان اعزام شوند.

با پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاه خود کارشناسان ما با بررسی مشکل دستگاهتان به تکنسین مربوطه ارجاء داده تا در کوتاه ترین زمان اقدامات لازم جهت تعمیر ماکروفر لتو شما صورت پذیرد.

02122737566

02188592650

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *