تعمیر فر بیمکث

تعمیر فر بیمکث

تعمیر فر بیمکث ، تعمیرات فر بیمکث

با خراب شدن فر بیمکث شما اولین چیزی که به ذهنتان میاید تماس با گارانتی دستگاهتان است اما در صورت اتمام زمان گارانتی میتوانید با نمایندگی تعمیرات فر بیمکث تماس بگیرید تا برای تعمیر فر بیمکث شما در کوتاه ترین زمان به محل مورد نظرتان اعزام  شوند.

مراقبت و نگهداری فر بسیار مهم‌تر از نحوه استفاده آن است. در صورتی که از فر اجاق گازتان به درستی مراقبت نکنید به زودی باید هزینه‌های بسیاری را جهت تعمیرات فر بیمکث  و یا تعویض قطعات آن خرج کنید.

فر و اجاق گاز وسایلی هستند که تا حد زیادی از لحاظ نگهداری به یکدیگر شباهت دارند. پس سعی کنید تمام مواردی که برای نگهداری اجاق گاز منزلتان در نظر میگیرد برای نگهداری فر نیز مد نظر داشته باشید. در صورتی که فر شما به صورت جداگانه از اجاق گازتان باشد نگهداری از آن تا حدی راحت‌تر است. از آن جایی که فرها وسایلی هستند که به شدت گرم می‌شوند بنابراین ممکن است خرده غذاهایی که درون آن ها باقی می‌مانند تبدیل به تکه‌های سوخته‌ای شوند که در اثر مرور زمان مانند یک لکه چربی به بدنه و دیواره آن بچسبند بنابراین نظافت این وسیله بسیار مهم است.

در ادامه مقاله  چند راهکار ساده برای نگهداری فر ارائه شده است تا دیرتر نیاز به تعمیرات فر بیمکث پیدا کنید.

تعمیر فر بیمکث

تعمیرات فر بیمکث

نظافت کامل با نکات ایمنی از فر

یک راهکار مفید برای نگهداری فر این است که فر خانه خود را به دقت تمیز کنید و این وسیله را همیشه تمیز نگه دارید. برای نظافت داخل یک فر نیازمند یک دستکش، مقداری جوش شیرین و اندکی آب و سرکه سفید هستید. زمانی فر را تمیز کنید که ساعت‌های زیادی از استفاده آن گذشته باشد و فر کاملا خنک شده باشد.

 

تمامی قفسه‌ها و سینی‌های داخل فر را بیرون آورید و مخلوط سرکه و جوش شیرین را با اسپری به تمام نقاط فر اسپری کنید. مکان‌هایی که فکر می‌کنید احتمال چرب شدن بیشتر است، کمی بیشتر از این محلول داخلش اسپری کنید بعد از چند دقیقه با کمی آب و یک دستمال مرطوب کل مناطقی که اسپری کرده بودید را تمیز کنید

این کار هیچ لک چربی به جا نمی‌گذارد و بدنه داخلی فر به طور کامل تمیز می‌شود. این کار را به کمک نوشابه‌های گازدار نیز می‌توانید انجام دهید. یکی دیگر از روش‌های نگهداری و همچنین نظافت فر این است که یک ظرف حاوی سرکه سفید را داخل فر قرار دهید و فر را با دمای تقریبا بالا برای مدت نیم ساعت روشن کنید. بخار سرکه به داخل تمامی مجاری و دستگاه‌های داخلی فر نفوذ کرده و آن را به خوبی تمیز می‌کند. بعد از خاموش کردن و خنک شدن فر می‌توانید با یک دستمال مرطوب تمامی آثار چربی را از فر پاک کنید.

نگهداری از سینی فر

در صورتی که سینی فر شما دچار خراشیدگی شود، تمامی مواد غذایی که داخل آن قرار می‌دهید به آن میچسبد و کیفیت غذا را کاهش می‌دهد. بنابراین فراموش نکنید که از این سینی‌ها به دقت مراقبت کنید تا لعاب آن از بین نرود.

یک راهکار عالی برای نگهداری از سینی فر این است که قبل از مصرف از کاغذهای روغنی در کف سینی استفاده کنید یا این که هنگام پخت غذاهایی که احتمال نشت روغن در آنها است، یک ورقه فویل آلومینیومی داخل سینی بیندازید به این ترتیب سینی دیگر نیاز به شستن ندارد.

نکات ایمنی برای نگهداری فر

هرگز هنگام استفاده فر درب آن را باز نگذارید. این کار سبب اتلاف انرژی می‌شود. همچنین فرهای گازی نسبت به فرهای برقی مصرف برق بسیار کمتری دارند و برای خانه بسیار باصرفه‌تر هستند.

ایرادات متداول فر که نیاز به تعمیر فر بیمکث دارید:

درب فر من به درستی بسته نمی شود.

این مشکل عمدتا به دلیل لولاهای تاشو یا ریلی معیوب بوجود می آید.

اگر درب اجاق بسته نمی شود، لولاهای آن ممکن است به تنظیم دوباره و یا کلا تعویض احتیاج داشته باشند. درصورتی که باید لولاها را تعویض نمایید، حتما به شما توصیه می کنیم که لولاهای هر دو سمت درب را تعویض کنید. زیرا در بسیاری اوقات خرابی یک سمت باعث خرابی سمت دیگر پس از گذر مدت زمانی کوتاه می گردد.

در بعضی موارد نیز ممکن است بست و درزگیر اطراف درب ها باشد که بدلیل زوال و از بین رفتگی مانع بسته شدن کامل درب اجاق می گردد. در این موارد نیز این بست ها باید به کلی تعویض شوند.

مشعل های فر روشن نمی شوند!

در این حالت احتمالا مشکل از فندک ها می باشد که با جرقه نزدن و روشن نشدن باعث احتراق گاز نمی شوند. فندک های معیوب باید توسط کارشناس شرکت هومیکسو  بررسی شود و در صورت ممکن برای تعمیرات فرستاده شود. در صورت لزوم فندک ها را باید تعویض نمود.

المنت های حرارتی در فرهای برقی کار نمی کنند!

نوع دیگری از اجاق های پخت و پز وجود دارد که همانند اجاق های دیگر بوده و تنها تفاوت در نحوه استفاده آنها از برق به جای گاز برای پخت و پز می باشد. در این اجاق های آشپزی تعدادی المنت حرارتی در سطح دستگاه قرار گرفته که همانطور که مشخص است این المنت های حرارتی با عبور جریان از آنها داغ شده و تولید گرما و حرارت می نمایند.

در صورتی که یکی از المن های حرارتی کار نمی کند، به سراغ یکی دیگر رفته و آن را تست نمایید. در صورتی که المنت های دیگر مشکلی در کارکرد خود نداشتند، المنت مورد نظر معیوب است. در این حالت مشکل بوجود آمده می تواند ناشی از سیم پیچ باشد که باید توسط مولتی متر بررسی شود و در صورت نیاز تعویض گردد. همچنین ممکن است مشکل از پایانه ها و سوکت های متصل به سیم پیچ باشد که در این صورت به تعویض نیاز خواهند داشت.

تعمیر فر بیمکث

تعمیر فر بیمکث

دلایل دیگری که گرچه چندان رایج نیست اما ممکن است باعث گرم نشدن اجاق باشد عبارتند از:

  • ترموستات اجاق معیوب، که به تعویض احتیاج دارد
  • ایرادی در سوئیچ انتخاب حالت اجاق
  • فیوز حرارتی معیوب و یا شکسته شده
  • ترموستات های ایمنی معیوب

در برخی از این موارد ممکن است امکان انجام تعمیر توسط خود شما وجود داشته باشد، هرچند برای این موارد هم توصیه ما تماس با تعمیرکاران باتجربه و دارای صلاحیت برای انجام تعمیرات می باشد. اما بسیاری از دلایلی که برای این مشکل ذکر شد جزء موارد تخصصی بوده و لازم است تعمیرکار باتجربه که دانش کافی داشته این خدمات را انجام دهد، چرا که از بروز آسیب های بیشتر به دستگاه شما جلوگیری می نماید.

فر بیمکث من بیش از اندازه گرم می کند و غذا را می سوزاند!

در صورتی که امکان تنظیم دمای فر را ندارید و یا اینکه این تنظیمات کنترل نمی شوند، ممکن است دمای فضای داخل فر بسیار بالا رفته و غذای شما بسوزد.

این امر معمولا به دلیل عیب در ترموستات دستگاه بوجود می آید. در این حالت ترموستات از کار افتاده است و لازم است که تعمیرکاران متخصص این قطعه را تعویض نمایند.

در صورت بروز مشکلات بالا  با نمایندگی تعمیرات فر بیمکث تماس بگیرید تا برای تعمیر فر بیمکث شما بدون اتلاف وقت به محل مورد نظرتان اعزام شوند و در کواه ترین زمان برای تعمیر فر بیمکث شما اقدام کنند

با پر کردن فرم  زیر کارشناسان ما با پیگیری مشکل دستگاه شما تکنسین مربوطه را برای تعمیرفر بیمکث به محل مور نظر اعرام شند:

02144287993

02177114767

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *