تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا توسط متخصصین مجرب نمایندگی تعمیرات بخاری نیک کالا در سریع ترین زمان ممکن و با تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در هومیکسو ارائه می شود.

لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده به منظور تعمیر نمایندگی تعمیرات بخاری نیک کالا هومیکسو اصل و اورجینال می باشد و اینکه نمایندگی تعمیرات بخاری نیک کالا ، خدمات تعمیر بخاری نیک کالا را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند.

تنظیم ترموکوپل بخاری

 

  • همانطور که می‌دانید برای روشن کردن بخاری گازی باید کلید فرمان آن را حدودا 20 ثانیه نگه‌دارید تا شعله شمعک روشن شود. احتمالا شما هم با مشکل روشن نماندن شمعک بخاری گازی نیک کالا و… بعد از رها کردن کلید فرمان بخاری گازی مواجه شده‌اید. اغلب در این گونه موارد گازرسانی قطع و شمعک خاموش می‌شود.

 

اولین گزینه برای بررسی علت روشن نشدن بخاری گازی بعد از شمعک، خرابی ترموکوپل است. در صورت خراب بودن ترموکوپل، سیستم گاز رسانی بخاری گازی مختل خواهد شد. پس مطابق روشی که برای تشخیص سالم بودن ترموکوپل مطرح کردیم. ترموکوپل را آزمایش کنید و به تعمیر ترموکوپل بخاری گازی بپردازید. درصورت نیاز به تعویض ترموکوپل بخاری گازی در ادامه با ما همراه شوید.

۲ . یکی دیگر از مشکلات متداولی که اغلب با آن مواجه می‌شویم؛ خاموش شدن خود به خود بخاری گازی است. اصلی ترین علت این مشکل به دلیل تنظیم نبودن شعله شمک بخاری گازی و گرم نشدن ترموکوپل ‌می‌باشد.

برای رفع عیب این مشکل ابتدا محل قرار گرفتن ترموکوپل را چک کنید و به تنظیم ترموکوبل بخاری بپردازید. در صورتی که سر ترموکوپل به‌درستی در شعله شمعک قرار نگرفته باشد، جریان الکتریستیه تولید نخواهد شد. در نتیجه جریان گاز مسدود می‌شود. پس حتما بررسی کنید که شعله شمعک پایین تر و یا بالاتر از ترموکوپل قرار نگرفته باشد.

 

سرويس كردن بخاري گازي

پس از نصب بخاری و باز کردن شیر اصلی گاز بوی گاز خام به مشام می‌رسد

 

علت: نشت گاز از دو سر شیلنگ یا لوله مسی رابط بین شیر اصلی و شیر کنترل بخاری

با کف صابون محل اتصال شیلنگ یا لوله به شیر اصلی و شیر کنترل بخاری را ازمایش و در صورت نشت گاز محل مورد نظر را رفع عیب نمایید.

پس از روشن کردن بخاری بوی گاز خام به مشام می‌رسد

 

علت : نشت از قسمت‌های شیر کنترل است

کاور یا قالپاق شیر کنترل را بردارید. با کف صابون سطح شیر کنترل و اطراف پیچ‌های تنظیم ماکزیمم، مینیمم و محور را بپوشانید. دقت کنید که در کدام قسمت حباب تشکیل می‌شود و نشتی دارد. سپس پیچ مربوطه را باز و واشر اورینگی آن را تعویض کنید.

نمایندگی تعمیرات بخاری نیک کالا

نصب صحیح بخاری گازی

  • برای نصب صحیح بخاری بهتر است از تعمیرکار بخاری گازی کمک بخواهید. در حالت کلی بخاری در اتاقی که دارای حمام است نباید نصب شود.چرا که هوای اتاق محدود شده و خطرناک است.
  • بهتر است بخاری را در نزدیک سوراخ دودکش نصب نموده و از به کار بردن لوله های اضافی جلوگیری کنید.بخاری باید در فاصله ی 30 سانتی متری از دیوار قرار بگیرد.
  • لوله ی دودکش نیز در فاصله ی 15 متری باید قرار گرفته باشد. اگر بخاری در فضای بسته نصب شده و هیچ راهی برای خروج هوا وجود نداشته باشد،خطرناک است.چرا که امکان خفه شدن بخاری و خاموش شدن و در نتیجه تجمع گاز وجود دارد.
  • هرگز بخاری را در اطراف وسایل آتش زا نظیر پرده و یا لوازم چوبی نصب نکنید.بررسی کردن بخاری از جهت سالم بودن الزامی است. لوله ها و اتصالات به ویژه شیرگاز سالم باشد.نشتی بخاری را بررسی کنید تا هیچ گازی از آن خارج نشود. طول شیلنگ گاز بیش از 120 متر نبوده و آن را از زیر فرش عبور ندهید.
  • بخاری حتما دودکش داشته باشد. استفاده از کلاهک بر بالای دودکش الزامی است. این امر موجب سوختن منظم بخاری و پیشگیری از تجمع گاز می شود.

 

آموزش تعمیر بخاری گازی نیک کالا

 

تعمیر بخاری نیک کالا

تعمیر بخاری نیک کالا

علت خاموش شدن شمعک پس از رها کردن آن حین روشن سازی

اگر با چنین مشکلی مواجه شدید باید ترموکوپل بخاری را تعمیر کنید. ترموکوپل وسیله ای حیاتی برای عملکرد صحیح بخاری است. ایمنی بخاری گازی به درست بودن ترموکوپل وابسته است. در ادامه نحوه ی تعمیر ترموکوپل را خواهیم گفت. اگر مشکل از ترموکوپل نباشد باید بویین بررسی گردیده و در صورت لزوم تعویض شود.

علت خروج بوی گاز از بخاری روشن

اگر بخاری در حالت روشن بوی گاز می دهد یکی از شعله های پیلوت خاموش شده است. اگر شعله های پیلوت به درستی تنظیم نشده باشد موجب نشتی گاز می شود.ابتدا پیچ پشت پیلوت را باز کرده و پیچ شعله پیلوت را تنظیم نمایید.

علت نوسان کم بودن شعله بخاری

سوراخ های مشعل بر اثر آلودگی و تمیز نکردن مرتب دچار گرفتنگی می شوند. در چنین حالتی مسدود خواهد شد. در نتیجه محل عبور هوا و گاز گرفته شده و شعله یبخاری کم خواهد شد. جهت تعمیر شعله و برطرف کردن مشکل مشعل را خارج کرده و با فرچه یا فشار هوا تمیز کنید.

 

انتشار گاز و بوی آن، پس از نصب بخاری

 

اگر پس از نصب بخاری و باز کردن شیر گاز، بوی گاز به مشام شما رسیده است؛ موارد زیر را بررسی کنید.

  • یک اسفنج را به صابون و آب آغشته کنید؛ و کف صابون حاصل شده را بر روی محل اتصال لوله گاز به بخاری و همچنین، لوله مسی بخاری به شیر اصلی بخاری قرار دهید. مجدد شیر گاز را باز کنید تا مشاهده کنید آیا در دو بخشی که کف صابون مالیده‌اید، حباب تشکیل می‌شود یا نه.
  • نشت گاز از لوله‌های رابط بین شیر کنترل و مشعل یا پیلوت

 

در صورت بروز مشکل در دستگاه بخاری شما، هرگز خودتان اقدام به تعمیر بخاری نیک کالا نکنید و با تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات بخاری نیک کالا به شماره تماس  77166615 و 88592650 تماس بگیرید تا خدمات تعمیر بخاری نیک کالا شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی تعمیر بخاری نیک کالا کلیک کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *