تعمیر بخاری ایران شرق

تعمیر بخاری ایران شرق

تعمیر بخاری ایران شرق

 

تعمیر بخاری ایران شرق

تعمیر بخاری ایران شرق

تعمیر بخاری ایران شرق توسط متخصصین مجرب نمایندگی تعمیرات بخاری ایران شرق در سریع ترین زمان ممکن و با تضمین بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در هومیکسو ارائه می شود.

لازم به ذکر است که همه ی قطعات استفاده شده به منظور تعمیر نمایندگی تعمیرات بخاری ایران شرق هومیکسو اصل و اورجینال می باشد و اینکه نمایندگی تعمیرات بخاری ایران شرق ، خدمات تعمیر بخاری ایران شرق را در سراسر نقاط تهران ارائه می کند.

 

تعمیر بخاری گازی شرق تهران

سرویس اجزای بخاری گازسوز

 

  • بدنه فولادی بخاری که با رنگ های کوره ای و شیوه استاتیک، پوشیده شده است. این بخش تنها جنبه زیبایی دارد و روی راندمان و کارکرد بخاری تاثیر نمی گذارد.
  • شیشه سکوریت که جنبه زیبایی داشته و در بدنه دستگاه نصب شده است. این شیشه در برابر شوک حرارتی، مقاومت بالایی دارد. البته توصیه می شود از خشک کردن لباس روی بخاری گازسوز به دلایل ایمنی خودداری شود در ضمن خطر شکستن شیشه بخاری نیز بیشتر می شود.
  • محفظه احتراق یا همان کوره که در کیفیت حرارت و همچنین دوام بدنه نیز تاثیر دارد. کوره از ورق فولادی مقاوم ساخته می شود.
  • تجهیزات پیلوت، ترموکوبل و فندک که وظیفه هدایت گاز، ایجاد شعله و قطع کردن گاز در مواقع ضروری را دارد. این بخش در معرض آسیب های بیشتری قرار دارد و حتما در سرویس بخاری گازی با دقت بررسی می شود.
  • شیر کنترل با کاربراتور بخاری گازی که روشن بودن دائم شمعک را تحت کنترل دارد. صحت کارکرد این بخش روی مکانیزم ترموکوبل، عبور جریان گاز، هدایت گاز به مشعل اصلی و سیستم جرقه زنی، تاثیر می گذارد.
  • لوله های رابط مسی یا آلومینیومی که برای انتقال گاز از شیر کنترل به مشعل اصلی و پیلوت استفاده می شود.
  • مسیرهای کنترل حرارت و هدایت سوخت به دودکش که می بایست در سرویس بخاری گازسوز حتما بررسی شود. ایراد در این قسمت و یا مسدود بودن دودکش، خطرات جدی به همراه دارد.

 

تنظیم ترموکوپل بخاری

 

حال که با اهمیت و کارکرد ترموکوپل بخاری گازی بطور کامل آشنا شدید. می‌دانید که چقدر عیب یابی و تعمیر ترموکوپل بخاری گازی، مهم می‌باشد. در صورتی که با تعمیر ترموکوپل بخاری گازی مشکل آن رفع نشد. بهتر است به‌فکر تعویض ترموکوپل بخاری گازی باشید. در ادامه بطور کامل روند تعویض ترموکوپل بخاری گازی را برایتان توضیح خواهیم داد.

  1. اگر برای تعمیر ترموکوپل بخاری گازی و تعویض ترموکوپل بخاری گازی آموزش های لازم را ندیده‌اید. نیازی به خواندن قدم های بعدی نیست. پیشنهاد می‌کنیم از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.
  2. قبل از شروع، فراموش نکنید که برای تعویض ترموکوپل بخاری گازی، شیر ورودی گاز را باید محکم ببندید.
  3. در قدم بعدی برای تعویض ترموکوپل بخاری گازی، باز کردن ترموکوپل است. همانطور که توضیح دادیم ترموکوپل بخاری گازی در قسمت میانی بوبین و پیلوت قرار گرفته است. کافیست برای جدا کردن آن از بویین و پیلوت، پیچ های آن را باز کرده و ترموکوپل را از جای خود خارج کنید.
  4. ترموکوپل جدید را با دقت در محل جای‌گذاری کنید. پیچ ها را محکم کنید و به هیچ عنوان فراموش نکنید که قبل از باز کردن شیر ورودی گاز، تست سالم بودن ترموکوپل را حتما انجام دهید.

سرويس كردن بخاري گازي

 

فرقی نمی‌کند که به سرویس بخاری نیاز دارید یا تعمیر آن، وقتی از تعمیرکار نمایندگی تعمیرات بخاری ایران شرق می‌خواهید بخاری شما را عیب یابی کند، تمام اجزای بخاری را بررسی می‌کند.

پس هنگامی‌که می‌خواهید سفارش خود را ثبت کنید، اگر هر یک از نشانه‌های زیر را مشاهده کردید در بخش توضیحات سفارش بنویسید.

  • پس از روشن کردن بخاری بوی گاز‌های حاصل از احتراق به مشام می‌رسد.

علت اول مجرای دودکش مسدود شده است. مسیر دودکش را کنترل و شی مسدود کننده را بر طرف نمایید.

علت دوم قطر دودکش ساختمان کم‌تر از قطر دودکش بخاری است. از دودکش با قطر مناسب استفاده کنید.

علت سوم دودکش بدون کلاهک می‌باشد. برای جلوگیری از وارد شدن گازهای حاصل از احتراق به داخل بخاری در اثر وزش باد از کلاهک مناسب استفاده نمایید.

گاهی اوقات بخاری خود به خود خاموش می‌شود

 

علت:  تنظیم نبودن شعله‌های شمعک و عدم گرم شدن ترموکوپل

در صورتی که سر ترموکوپل درست در شعله شمعک قرار نگرفته باشد الکتریسته تولید شده توسط آن به حدی نیست که بتواند هسته بوبین را در حالت جذب نگه دارد. بنابراین فنر بوبین هسته را به بیرون رانده و مسیر گاز را مسدود می‌کند. محل قرار گرفتن ترموکوپل را بازرسی و رفع عیب کنید.

علت صدای بخاری گازی

 

تعمیر بخاری ایران شرق

تعمیر بخاری ایران شرق

دیگر مشکلات و دلایل روشن نشدن بخاری گازی

  • با وجود فشار گاز مناسب در شبکه لوله کشی، باز هم بخاری روشن نمی‌شود، علت روشن نشدن بخاری گازی، می‌تواند به علت کوتاه بودن شعله پیلوت و تنظیم نشدن آن باشد. در چنین موردی، کاور شیر کنترل را برداشته و فیلتر را تعویض نمایید.
  • در هنگام روشن کردن بخاری با رها کردن دکمه فرمان برای روشن کردن شمعک، گاز قطع و شمعک خاموش می شود؛ در چنین مواردی اگر ترموکوپل سالم باشد، پس علت خاموش شدن شمعک بخاریاز بوبین است. بوبین را آزمایش کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.
  • در هنگام روشن کردن بخاری با رها کردن دکمه فرمان برای روشن کردن شمعک، گاز قطع و شمعک خاموش می‌شود: ترموکوپل را باید آزمایش کنید و در صورت معیوب بودن آن را تعویض نمایید.
  • شعله بخاری مناسب نیست و بوی گاز خام به مشام می‌رسد: گاهی کثیفی بیش از حد مشعل و مسدود شدن سوراخ های آن مانع عبور مخلوط هوا و گاز می شود. برای رفع این مشکل باید مشعل را از جای خود خارج کرده و با برس یا فشار باد آن را تمیز کنید.

در صورت بروز مشکل در دستگاه بخاری شما، هرگز خودتان اقدام به تعمیر نکنید و با تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات بخاری ایران شرق به شماره تماس  77166615 و 88592650 تماس بگیرید تا خدمات تعمیر بخاری ایران شرق شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی تعمیر بخاری ایران شرق کلیک کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *