تعمیر ماکروفر, ماکروفر

علت گرم نکردن ماکروفر

علت گرم نکردن ماکروفر

به مرور و با استفاده مداوم از ماکروفر ممکن است برخی از قطعات آن دچار خرابی گردند و احساس کنید که مواد غذایی مانند روزهای ابتدایی به درستی گرم نمیشوند. در این شرایط حتی با تنظیم مجدد دما نیز ممکن است مشکل برطرف نگردد. نکته بسیار مهم در بررسی علت گرم نکردن غذا در ماکروفر این است که، تمام قطعات موجود در این دستگاه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و ممکن است با کوچکترین اشتباه، مشکلات بزرگتری بروز کنند. در نتیجه برای تعمیر مایکروویو نباید بدون دانش و تخصص آچار و پیچ گوشتی در دست بگیرید و قطعات را تعمیر نمایید.
نکته مهم دیگر در تعمیر تمام مواردی که می توانند علت گرم نکردن ماکروفر باشند این است که، حتما قبل از تعمیر دستگاه، سیم را از پریز بکشید و از خالی بودن خازن داخل ماکروفر مطمئن شوید.شما تنها باید با نزدیک‌ترین شعبه نمایندگی مجاز تماس بگیرید و از خدمات عیب یابی و تعمیر ماکروفر استفاده نمایید. در ادامه برخی از خدمات نمایندگی مجاز ماکروفر به طور کلی بیان شده است.

بررسی نقش کلیدهای درب ماکروفر

بروز مشکل در میکروسوئیچ های درب فقط منجر به خرابی در روشن نشدن ماکروفر نمی شود علاوه بر آن می تواند از عوامل گرم نکردن سولاردام و مایکروویو نیز باشد.

وظیفه ی کلید درب اجازه ورود برق به داخل برد الکتریکی است.

وقتی با فشرده شدن شاسی میکروسوئیچ  درب ماکروفر بسته میشود. شما میتوانید برنامه مورد نظر را برای طبخ شروع کنید. زمانی که مایکروفر گرم نمیکند احتمال دارد محل استقرار گیری میکروسوئیچ شکسته شده باشد یا با تغییر یافتن محل پس از بسته شدن درب عمل نکند، به بیان ساده تر فکر میکند درب به صورت کامل باز است و اجازه ی گرم شدن غذا را نمی دهد تا با جلوگیری از فرار اشعه باعث آسیب به شما نشود.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماکروفر کلیک کنید.

علت گرم نکردن ماکروویو

1 – عدم ارسال فرمان از برد : هنگامی که برنامه پخت یا گرم کردن را انتخاب میکنید و دکمه start را فشار میدهد فرمان از طریق رله به های ولتاژ سپس به خازن و در انتها به لامپ اشعه منتقل میگردد و دستگاه شروع بکار میکند ، اگر برد نتواند برنامه دستگاه را تشخیص و یا فرمان ارسال کند ماکروفر شما غذارا گرم نمیکند.
2 – سوختگی ترانس های ولتاژ : ترانس های ولتاژ در اثر سوختگی بو و یا صدای زیادی هنگام کارکرد میدهد ، وظیفه های ولتاژ تغییر ولتاژ از 220v به 2400v برای تغذیه لامپ اشعه را دارد.
3 – سوختگی لامپ اشعه : لامپ اشعه از مصرفی ترین قطعات در تعمیرات ماکروفر میباشد ، سوختگی لامپ اشعه میتواند علت گرم نکردن ماکروفر شما باشد.
4 – سوختگی خازن : خازن را میتوان به عنوان یک قطعه change time معرفی کرد و طبیعی میباشد در اثر گذشت زمان عمر خازن به پایین رسیده و خود به تنهایی علت گرم نکردن ماکروفر شما باشد.
5 – سوختگی دیود : دیود را میتوان به زبان عامیانه به یک جاده یکطرفه تعبیر کرد که وظیفه عبور برق را از یک سو میدهد و در صورت خلاف این موضوع میتواند یکی از دلایل گرم نکردن ماکروفر باشد.
6 – خرابی میکروسویچ : میکروسویچ در پشت درب تعبیه شده است و پس از بسته شدن درب توسط زبانه درب مسیر برق را برای ورود به های ولتاژ و برد تعیین میکند اگر این کلید ها معیوب شده باشند میتوانند یکی از دلایل گرم نکردن ماکروفر شما باشند.
علت گرم نکردن ماکروفر

لامپ مگنترون

لامپ مگنترون

لامپ مگنترون

هنگامیکه  ماکروفر شما گرم نمیکند یکی از دلایل اصلی آن میتواند لامپ مگنترون باشد ، توجه فرمایید لامپ مگنترون در مدلهای مختلف با پایه های مختلف در بازار موجود می باشد ، همچنین لامپ مگنترون ماکروفر معمولی با اینورتور ( کم مصرف ) متفاوت میباشد.

دیود یا خازن مایکروفر

دیود-ماکروفر

دیود-ماکروفر

دیود : دیود قطعه ای است که با تحمل ولتاژ بالا تا ۲۰۰۰۰ ولت و با ترکیب خازن و سیم پیچ ترانس یک مدار نوسانگر ایجاد میکند .
خازن : خازن قطعه ای است که با ظرفیت ۵ – ۶ میکروفاراد و AC که با شارژ و دشارژ خود ولتاژ القای را به ترانس وارد میکنند .
بنابراین با خراب شدن هرکدام از این قطعات منجر به عدم گرما در ماکروفر میشود .

توصیه میشود

حتما زمانی که دستگاه نو خریداری میکنید  و یا هنگام نصب و راه اندازی دستگاه به شما توصیه میشود که از محافظ برق استفاده کنید که در صورت استفاده درست از دستگاه و رعایت کردن این موارد عمر دستگاه شما طولانی تر خواهد شد و از هزینه های بعدی شما کاسته میشود.

تعمیرکاران متخصص ما با بهره‌مندی از آخرین آموزش‌های تخصصصی در زمینه‌ی ماکروفرها آماده ارائه خدمات تعمیر و سرویس به شما می‌باشند و همان‌طور که در بالا هم ذکر شد به خاطر خطر بالای برق گرفتگی ولتاژ بالا تعمیر ماکروفر توسط خود شما توصیه نمی‌گردد. در زمان نیاز کافی است با ما تماس بگیرید تا ما ضمن مراجعه حضور در مدت زمان کوتاه نصبت به عیب‌یابی اقدام نماییم. ضمناً در صورت نیاز به تعویض هر قطعه‌ای، با توجه نمایندگی برندهای ایرانی و خارجی، ما از قطعات یدکی اصلی و شرکتی با کیفیت بالا استفاده می‌نماییم.

علت گرم نکردن ماکروفر

علت گرم نکردن ماکروفر

این وسیله با وجود ظاهر ساده و کوچک خود به نسبت سایر لوازم خانگی، ساختار پیچیده ای دارد و تعمیر آن به دست افراد غیر حرفه ای دارای خطر برق گرفتگی شدید (حتی در صورتی که دستگاه به برق نباشد) می باشد بنابرین بهتر است تعمیرات ماکروفر را به تیم متخصص و حرفه ای سنتر سرویس بسپارید.

اما پیشگیری از بوجود آمدن مشکلات ماکروفر کار پیچده ای نیست و فقظ نیاز به کمی توجه دارد. شما می توانید با خواندن و توجه به مطالب زیر ریسک این مشکلات را کاهش دهید.

در ماکروفر را با دقت ببندید : توجه کنید که در را محکم نبندید. مکانیسم چفت های در ماکروفر دارای سه سوییچ است که باید با یک ترتیب خاص بسته شوند. محکم بستن در این ترتیب را به هم می زند.

هرگز ماکروفر را خالی روشن نکنید: بدون حضور غذا یا مایعی درون مایکروفر، انرژی ماکروفر وسط چیزی جذب نمی شود و در داخل ماکروفر پخش می شود، این کار باعث می شود قطعات داخلی زیادی داغ شود و آسیب ببیند.

آب را در کتری به جوش آورید: جوشاندن آب در ماکروفر به علت خطر وضعیتی به اسم “فرا گرم شدن” توصیه نمی شود. در این حالت آب در ماکروفر داغ تر از دمای جوش خود می شود اما به جوش نمی آید و به محض دست زدن به فنجان یا لیوان به طور ناگهانی به حالت انفجار در می آید و اطرافیان خود را می سوزاند. بنابرین توصیه می شود آب را در کتری بجوشانید.

فضای داخلی ماکروفر را تمیز کنید: فضای داخلی مایکروفر را به طور مرتب تمیز کنید. تکه های غذای چسبیده به دیواره مایکروفر انرژی ماکروفر را جذب می کنند  در حالی که دستگاه در حال کار کردن است و باعث سوختگی و سایر آسیب های ممکن به مایکروفر می شود. برای خرید مایکروفر بهتر است از ماکروفرهایی با محفظه درونی استیلی خریداری کنید که تمیز کردن آن ها ساده تر است.

فقط از ظروف مخصوص ماکروفر استفاده کنید: فقط از ظروف با علامت مخصوص ماکروفر استفاده کنید،خیلی از ظروف شیشه ای برای استفاده در ماکروفر مناسب نیستند. هرگز ظروف دارای قطعات فلزی و یا طلا یا نقره ای را درون ماکروفر قرار ندهید. هرگز فویل آلومینیومی را حتی قطعه کوچک. اگر ظرف مورد استفاده به هنگام گرم کردن غذا خیلی گرم شود یا گرم تر از غذا شود یعنی ظرف در حال جذب انرژی می باشد و این ظرف مناسب استفاده ماکروفر نمی باشد.

در صورت بروز چنین مشکلی میتوانید با تکنسین های مرکز تعمیرات ماکروفر در تماس باشید که به صورت رایگان مشاوره بگیرید و در صورت فنی بودن خودتان مشکل به وجود آمده را حل کنید و یا درخواست تکنسین بکنید تا مشکلتان را حل کنند.

برای ارتباط با نمایندگی تعمیرات ماکروفر اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط : جرقه زدن ماکروفر

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر ماکروفر کلیک کنید.

 

با پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاه خود، کارشناسان ما با بررسی مشکل به وجود آمده تکنسین مربوطه را برای تعمیر به محل مورد نظرتان اعزام مینمایند:

 

02177114767

[gravityform id=”1″ title=”true” description=”false” ajax=”true”]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *