تعمیر فر داتیس

تعمیر فر داتیس

تعمیر فر داتیس ، تعمیرات فر داتیس

تعمیر فر داتیس باید توسط افراد متخصص که شناخت کافی از قطعات و بخش های مختلف این دستگاه داشته باشند انجام شود. نمایندگی تعمیرات فر داتیس در این خصوص به شما کمک شایانی می کند تا در اسرع وقت این دستگاه پرکاربرد را سالم و مانند روز اول تحویل بگیرید.

برای اینکه هر چه دیر تر به تعمیرکاران مرکز تعمیرات فر داتیس نیاز پیدا کنید رعایت نکات بهداشتی و ایمنی ضروریست. در ادامه به بعضی از این نکات اشاره میکنیم.

تعمیرات فر داتیس

تعمیرات فر داتیس

نکات مهم نگهداری از فر داتیس

  • از آنجائیکه فرها اساساً ساختاری ظریف و هوشمند دارند بهتر است در هنگام استفاده از دکمه و کلیدهای تعبیه شده روی آن با لطافت بیشتری برخورد شود.
  • هرگز در هنگام استفاده در فِر باز نگذارید مگر آنکه در دفترچه راهنما برای مواقع خاص بدان اشاره شده باشد. اینکار اتلاف انرژی و عملکرد نامطلوب فِر را به دنبال خواهد داشت.
  • از جا به جایی ناگهانی گذاشتن ظروف بر روی فر و قطع و وصل برق آن جداً پرهیز نمائید.
  • فضای قرار گیری فر را طوری در کابینت تعبیه نمائید که حتی المقدور 5 الی 10 سانتی متر با دیوار یا کابینت پشتی خود فاصله داشته باشد تا سبب تسهیل عبور جریان هوا و حرارت تولید شده در محوطه آن گردد.
  • برای نظافت محوطه داخلی فِرها حتماً پس از خنک شدن کامل آن اقدام نمائید و از سابیدن و خش انداختن فضای درونی فِر اکیداً خودداری فرمائید.

برای نظافت صحیح لطفاً پس از سرد شدن فر ، چند قطره مایع ظرفشویی (و یا هر نوع ماده تمیز کننده دیگری که شرکت تولیدی پیشنهاد نموده) را به دستمالی نمناک آغشته نموده و اقدام به تمیزی نمائید و در انتها با دستمالی خشک سطوح را پاکیزه کنید.

در صورت استفاده نادرست از فر خود امکان وجود مشکلات زیادی برای دستگاه هست به بعضی از مشکلات رایج این فر ها اشاره میکنیم.

مشکلات رایج فر داتیس

از کار افتادن خود-تمیزکن

به طور معمول تنظیم خود-تمیزکن فر با تنظیم آن برای آماده کردن غذا تفاوت دارد. خود-تمیزکن این امکان را به فر می‌دهد که کار پخت را کاملاَ خوب انجام دهد اما در حین این حالت، به درجه حرارت مطلوب نمی‌رسد. خوشبختانه، برای رفع این عیب معمولاَ باید ترموستات داخل فر را تعویض نمود.برای اینکار میتوانید با مرکز تعمیرات فر داتیس تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

درزبندی نشدن در

اگر در فر سفت و بدون درز بسته نشود می‌تواند باعث مشکلات متعددی از جمله نوسانات دمایی گردد. شما می‌توانید با معاینه واشرهای درزگیر که به طور معمول در جلوی این وسیله قرار گرفته‌اند مشکل در را حل نمایید. اگر واشر درزگیر به شدت کثیف، سوخته یا خراب شده است پس باید با یک واشر اصل کارخانه جایگزین شود. همچنین برای اینکه مطمئن شوید که در فر شما تاب بر نداشته، پیچ‌های صفحه‌ی در را شل کنید، چند بار در را به عقب و جلو خم نمایید و سپس دوباره پیچ‌ها را سفت کنید. بعد از اینکه در را بستید، بررسی کنید که هیچ فاصله‌ی زیادی وجود نداشته باشد.

 درب فر گاز باز یا بسته نمی‌شود

یکی دیگر از ایرادات رایج فر ، بسته نشدن کامل درب فر یا باز نشدن آن است. اگر درب فر گاز به درستی و کامل بسته نمی‌شود، احتمالا نیاز است که لولاهای آن را تعویض کنید.

برای این کار نیز باید درب را از فر گاز جدا کرده و پنل‌های کنار آن را نیز در بیاورید. این کار می‌تواند بسیار دشوار باشد و احتمالا ایده بهتری باشد اگر از یک تکنسین و متخصص این کار کمک بگیرید.

از کار افتادن چراغ

یکی از ساده‌ترین تعمیرات فر تعمیر لامپ سوخته است. اگر لامپ داخل فر شما از کار افتاده است، سعی کنید آن را با یک لامپ نو عوض کنید. اگر مشکل برطرف نشد احتمال دارد عیب از کلید چراغ باشد. کلید چراغ به‌وسیله‌ی یک سیم و کنترل الکتریکی به لامپ متصل شده است. اگر در مورد سیم‌کشی برق اطلاعی ندارید بهترین راه درست کردن آن این است که با یک تعمیرکار مشورت کنید. قبل از سعی در تعمیر هرگونه قطعه‌ی برقی فر مطمئن شوید که دستگاه به پریز وصل نباشد و با احتیاط ادامه دهید.

نداشتن شعله و حرارت

اگر فر شما اصلاً گرم نمی‌شود، بنابراین سیستم جرقه ‌زنی یا المنت حرارتی آن مشکل دارد. در مورد فرهای گازی، عامل اصلی خرابی بد کار کردن جرقه ‌زن است، با اینحال مطمئن شوید که جریان گاز مشکلی نداشته باشد. اگر اجاق بالای فر به خوبی کار می‌کند، پس می‌توانید عیب نرسیدن گاز را کنار بگذارید و احتمالاَ فقط باید جرقه ‌زن را تعویض کنید. در مورد فرهای برقی که حرارت ندارند، سرچشمه مشکل به احتمال زیاد المنت حرارتی است. اگر وقتی که دما را تنظیم می‌کنید این المنت قرمز نمی‌شود، پس باید تعویض گردد.

برای اینکار میتوانید با مرکز تعمیر فر داتیس تماس بگیرید تا شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.

تعمیر فر داتیس

تعمیرات فر داتیس

پخت غیریکنواخت

پخت غیر یکنواخت مشکل رایج دیگری است که معمولاَ در هنگام  آشپزی با فر خود را نشان می دهد. اولین قسمتهایی که باید بررشی شوند حسگرهای دما و المنتهای حرارت هستند. اگر این قطعات به خوبی کار می‌کنند، پس احتمالاً مربوط به این است که قفسه و سینی فر در جای نادرست قرار گرفته‌است یا حتی ممکن است عیب از ظرف آشپزی شما باشد. احتمالاً تنظیم ارتفاع قفسه‌ها در زمان پخت غذاهای خاص مشکل شما را برطرف خواهد نمود. به عنوان مثال، شاید نیاز باشد در زمان پخت و پز طولانی مدت، ظرف غذایتان را بچرخانید.

ناپایداری دما

یک نشانه‌ی معمول از اینکه فر به دمای مطلوب نرسیده، غذای نپخته است. این اتفاق عموماً بخاطر خرابی حسگر دما می‌باشد. پیش از اینکه حسگر را تعویض نمایید مطمئن شوید که با دیواره‌ی اجاق در تماس نیست، زیرا می‌تواند باعث حس کردن دمای غیر دقیق شود. اگر تعویض حسگر این مسئله را برطرف نکرد نیاز خواهید داشت تا فر را دوباره کالیبره نمایید. دما را روی 350 درجه فارنهایت قرار دهید و هر نیم ساعت دمای دقیق خوانده شده توسط حسگر را یادداشت نمایید. درجه دما را بر اساس این عددهای خوانده شده تنظیم کنید و مجدداً امتحان نمایید تا وقتی که فر به درستی کالیبره شود

در صورت بروز هر یک از موارد بالا برای فر شما اگر خودتان مهارت لازم را داشتید برای تعمیر فر داتیس اقدام کنید در غیر اینصورت به شما پیشنهاد میشود با مرکز تعمیرات فر داتیس تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان برای تعمیر فر داتیس شما اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

با پر کردن فرم زیر و شرح خرابی دستگاه خود کارشناسان ما با بررسی مشکل دستگاهتان با شما تماس میگیرند تا با هماهنگی شما تکنسین مربوطه برای تعمیر فر داتیس شما به محل مورد نظرتان اعزام شود.

02177147330

02144287993

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *