لباسشویی

نحوه ی ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی

نحوه ی ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی

 

نحوه ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی

نحوه ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین وسایل منزل است. رعایت نکات ساده‌ی مراقبتی و نحوه ی ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی، باعث می‌شود علاوه بر حفظ کیفیت شستشو در طول زمان، از هزینه‌های تعمیرات و تعویض دستگاه جلوگیری شود.

در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی، قسمت‌های خاصی با نام (softener)، برای ریختن مایع نرم کننده وجود دارد. بعد از اتمام برنامه شستشو و شروع فرآیند آبکشی، مقدار مناسبی از نرم کننده را در بخش مخصوص نرم کننده (قسمت میانی محفظه) لباسشویی بریزید. مقدار نرم کننده ، بستگی به حجم لباس‌ها دارد. معمولاً روی بسته‌بندی نرم‌ کننده‌ها دستورالعمل مصرف وجود دارد. اگر میزان مایع بیشتر از حد باشد، باعث ایجاد لکه روی لباس‌ها می‌شود.

 

محل ریختن مایع نرم کننده در ماشین لباسشویی

نرم کننده ها معمولا از ابتدای شروع فرآیند شستشو وارد عمل نشده و پس از شستن لباس ها کار این مایع شروع میگردد به منظور آشنایی با نحوه عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی توضیحات زیر را برای شما عزیزان آورده ایم:

  • همانطور که گفته شد یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از نرم کننده های لباس مبارزه با خشکی و زبری لباس ها میباشد. که باعث میشود لباس ها و پارچه ها منعطف تر شده و همچنین دیرتر خراب شوند.
  • بعد از ریختن نرم کننده در محفظه ماشین لباسشویی و شروع شدن فرآیند شستشو این ماده در بین پارچه ها به گردش در آمده و با نفوذ در بین الیاف آن سبب نرم شدن لباس ها میگردد.
  • یکی دیگر از عملکرد نرم کننده در ماشین لباسشویی میتواند از بین بردن الکتریسیته ساکن لباس ها به دنبال نرمی زیاد آنها باشد.
  • استفاده از نرم کننده در هنگام شستشوی لباس ها و پارچه ها همچنین برای ما اتو زدن راحتتر و بی دردسر تری را به همراه خواهد داشت.

علت نرفتن نرم کننده در ماشین لباسشویی

 

یکی از مشکلات رایج این است که مشتریان ما میگویند مایه نرم کننده را در محفظه آن ریختیم و لباسشویی کامل برنامه را انجام داد ولی مایه نرم کننده در محفظه مانده و استفاده نشده.

با توجه به توضیحاتی که در بالا در مورد چگونگی کار این قسمت گفتیم پیدا کردن این مشکل بسیار ساده است.

کثیف بودن محفظه نرم کننده

محفظه جای پودری و نرم کننده محل عبور آب و مواد شوینده است، رسوبات آب و مواد شوینده ممکن است مسیر سیفون شکل محفظه نرم کننده را مسدود کند. اگر نرم کننده از محفظه پایین نرفت ابتدا جاپودری را طبق شکل زیر کامل بیرون بکشید و آن را دقیق بشویید حتما درچه دو قسمتی محفظه نرم کننده را هم از جاپودری جداکنید و زیر آن را کامل تمیز کنید.

برای خارج کردن جاپودری یک شاسی روی محفظه نرم کننده است آن را با انگشت فشار دهید و هم زمان با دست دیگر کل محفظه را بیرون بکشید.

 

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی

 

مقایسه بین مایع و پودر لباسشویی در یک نگاه

 

پودر

  • برای ازبین ‌بردن لکه‌های قدیمی، لکه گِل و چمن بهتر است.
  • بسته‌بندی آن معمولا از جنس مقوا است که با محیط زیست سازگار است.
  • حتما باید در محفظه مخصوص شوینده ریخته شود.
  • بسته‌بندی مقوایی و بافت پودری محصول امنیت آن را بالا می‌برد.
  • اگر مرطوب شود، حالت کلوخی می‌گیرد و کارکرد خود را از دست می‌دهد.
  • تنوع محصول در آن چندان به چشم نمی‌آید.
  • در آب سرد و سخت خوب حل نمی‌شود و روی لباس لک باقی می‌گذارد.
  • برای حل شدن نیاز به آب بیشتری دارد، بنابراین مصرف آب بالا می‌رود.
  • به ‌دلیل دارا بودن دانه‌های زمخت‌تر از ملایمت کمتری نسبت به مایع برخوردار است.

مایع

 

  • نسبت به الیاف پارچه ملایم‌ تر از پودر است.
  • برای لکه‌های جدیدتر و لکه‌های روغن و گریس بهتر است.
  • در ظروف پلاستیکی به بازار عرضه می‌شود که برای طبیعت مضر است.
  • می‌توان مستقیم آن را درون درام (محفظه اصلی) لباسشویی ریخت.
  • به‌ دلیل مایع و رنگی‌بودن آن ایمنی کمتری دارد، ممکن است کودکان آن را اشتباها بخورند.
  • مهم نیست حتما در جای خشک نگهداری شود.
  • در مقایسه با پودر تنوع محصول بیشتری دارد.
  • در آب با دمای پایین و آب سخت هم خوب کار می‌کند.

بهترین مایع لباسشویی

 

5 مایع لباسشویی برتر بازار ایران از دید مصرف‌کنندگان

·       مايع لباسشويی امو مدل اکتیو

·       مایع لباسشویی سافتلن مدل بلو

·       مایع لباسشویی هوم کر مدل  Essential Oils

·       مایع لباسشویی سپید

·       مایع لباسشویی پرسیل Deep Clean

نحوه ریختن پودر در ماشین لباسشویی

 

نحوه ی ریختن مایع نرم کننده لباسشویی

نحوه ی ریختن مایع نرم کننده لباسشویی

یکی از مهمترین مراحلی که در هنگام استفاده از لباسشویی مورد اهمیت است،نحوه ی ریختن مایع نرم کننده ماشین لباسشویی  و یا ریختن نرم کننده در قسمت مخصوص نرم کننده جاپودری است. بسیاری از افراد استفاده درست از جاپودری لباسشویی خود را نمی دانند. ممکن است این اتفاق به خاطر بخش های مختلف جاپودری یا طراحی گیج کننده آن باشد که در برخی مدل های لباسشویی حالتی لوکس به خود می گیرد. برخی نیز در نحوه پر کردن پودر یا نرم کننده و میزان مناسب آنها دچار اشتباه می شوند.

 

در این مطلب از کاراباما به نحوه استفاده از جاپودری ماشین لباسشویی و نکاتی در رابطه با چگونگی استفاده و میزان استفاده از هر یک از مواد شوینده در لباسشویی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا از این پس بدانید که چه چیزی را در کدام بخش و به چه میزان استفاده کنید. همچنین در رابطه با نحوه درآوردن جاپودری لباسشویی و طرز تمیز کردن جاپودری نیز به شما آموزش های لازم را خواهیم داد. زیرا یکی از مهمترین نکاتی که در نگهداری لباسشویی باید به آن توجه نمود که همچنین در کیفیت شستشوی لباسها نیز موثر است، تمیز کردن و نظافت جاپودری لباسشویی پس از چندین مرتبه استفاده از دستگاه است.

در صورت بروز مشکل در دستگاه لباسشویی شما، هرگز خودتان اقدام به تعمیر نکنید و با تعمیرکاران متخصص نمایندگی تعمیرات لباسشویی به شماره تماس  88592650 تماس بگیرید تا خدمات تعمیر لباسشویی شما در سریع ترین زمان ممکن توسط نمایندگی تعمیرات لباسشویی انجام شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه ی تعمیر لباسشویی  کلیک کنید.

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false” ajax=”true”]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *