دسته‌بندی نشده

علت داغ شدن آب لباسشویی ال جی

در عملیات شستشوی لباس‌ها، دمای آب می‌تواند نقش حیاتی داشته باشد و به همین جهت، تنظیم و حفظ دمای مناسب در ماشین لباسشویی بسیار اهمیت دارد. اطلاع از علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی می‌تواند به رفع مشکل و بهبود عملکرد دستگاه کمک کند. در این مقاله از، تعمیرگاه مجاز به بررسی این موضوع می پردازیم و راهنمایی‌های مفیدی را برای شما ارائه می‌دهیم،پس تا انتهای این مقاله با مرکز تخصصی تعمیر لباسشویی ال جی  همراه باشید.

نشانه های داغ شدن آب در لباسشویی ال جی

شناسایی علت های داغ شدن آب ماشین لباسشویی ال جی از طریق علائم مشخصی امکان پذیر می باشد. اگر به دلایل مختلف از داغ شدن آب ماشین لباسشویی آگاهی داشته باشید، می‌توانید سریعاً اقدام به رفع یا پیشگیری از این اتفاق نمایید. این علائم عبارتند از:

۱-خروج بخار گرم از پشت ماشین لباسشویی

۲-داغ‌شدن بیش از حد دیواره‌ها و بدنه دستگاه در طول عملکرد

۳- گرمی قابل توجه لباس‌ها پس از اتمام شستشو

 

چرا آب لباسشویی ال جی داغ می شود؟

بر اساس تجربه سرویس کاران تعمیر ماشین لباسشویی ال جی، علت داغ شدن بیش از حد آب ماشین لباسشویی ال جی ممکن است، مرتبط با مشکل های مختلفی باشد، که نیاز است به درستی شناسایی شوند. دستگاه‌های لباسشویی ال جی، برای داشتن عمر طولانی خریداری می‌شوند و به همین جهت، مراقبت و نگهداری صحیح از آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

هنگامی که دستگاه شروع به کار می کند و برنامه انتخابی اجرا شده است، آب به مخزن ماشین لباسشویی ال جی می‌رود و دمای آن به میزان تعیین‌شده ای ارتقاء پیدا می‌کند. دمای مرتبط با هر برنامه از طریق نمایشگر دیجیتال مشخص می‌شود. هنگامی که دما به حد نصاب دمای برنامه مورد نظر می‌رسد، سنسور دما به ماژول کنترل اطلاع می‌دهد تا منبع گرمایی متوقف شود.

اگر یکی از اجزای عنوان شده (سنسور، المنت گرمایی و یا ماژول کنترل) از کار افتاده یا اختلال داشته باشد، آب ممکن است به دمای بیش از حدی برسد. در این مواقع، یکی از علل داغ شدن آب ماشین لباسشویی نیز احتمالا سوختن سیم‌ها و اجزای الکتریکی دستگاه می باشد. بدیهی است که داغ شدن غیرمنطقی آب به هر دلیلی نه تنها مشکلاتی را برای دستگاه به وجود می آورد، بلکه خطراتی را برای سلامت شما ممکن است ایجاد ‌کند.

  • تنظیم صحیح دمای آب

به نقل از تکنسین های حرفه ای تعمیر لباسشویی الجی، یکی از مسائل مهم در ماشین لباسشویی ال جی، تنظیم صحیح دما می باشد. این موضوع نه تنها از نقص فنی دستگاه نشأت نمی‌گیرد، بلکه برای تجربه ای بهتر از شست و شو اهمیت دارد و موردی است که باید خود افراد آن را رعایت کنند، به‌خصوص در زمان انتخاب برنامه‌های مختلف ماشین لباسشویی، که باید با دقت لازم این کار را انجام بدهند. تنظیم مناسب دما به‌عنوان یکی از اصول اساسی در حفظ کیفیت لباس‌ها و افزایش عمر دستگاه اهمیت زیادی دارد.

  • اختلال در عملکرد ترموستات در ماشین لباسشویی ال جی

 

معمولاً خرابی ترموستات به راحتی قابل تعمیر یا تعویض است و نیاز به نگرانی نیست. در مواردی که ترموستات عامل اصلی مشکل است، تعمیرکار مجرب نمایندگی مجاز لباسشویی ال جی می‌تواند این قطعه را با قطعه جدید جایگزین کند.

به علاوه، خرابی المنت‌های دمایی نیز می‌تواند منجر به داغ شدن آب در دستگاه لباس‌شویی شود. این المنت‌ها باعث گرم‌کردن آب بر اساس تنظیمات ترموستات می‌شوند. اختلال در عملکرد این المنت‌ها می‌تواند باعث افزایش دما یا کمبود گرما در آب شود که هر دو موجب از بین رفتن کیفیت شستشو و حتی آسیب به لباس‌ها می‌شود.

 

  • اختلال در عملکرد المنت هیتر لباسشویی ال جی

بر اساس نظر تکنسین های نمایندگی لباسشویی ال جی در تهران، وجود اختلال در عملکرد صحیح المنت هیتر، به‌عنوان یکی از علت های اصلی داغ شدن غیر منتظره آب در دستگاه لباس‌شویی ال جی مطرح می‌شود. این مشکل می‌تواند فرآیند شستشو و آب‌رفتن لباس‌ها را به‌طور قابل توجه‌ای تحت تأثیر قرار دهد. علاوه بر این، اشتباه در انتخاب دمای مناسب برای شستشو می‌تواند به پارچه‌ها آسیب برساند. اختلال در المنت گرمایشی باعث می‌شود که آب بیش از حد داغ شود یا به‌طور کامل گرم نشود. علل متعددی می‌تواند باعث خرابی المنت‌های گرمایشی شود.

یکی از دلایل رایج این اختلال، پریدن فیوز اصلی در ساختمان است. علاوه بر آن، ناقص ماندن دستگاه در برنامه شستشو و استفاده طولانی از دستگاه لباس‌شویی ال جی از دیگر دلایل این مسئله است. خوشبختانه، تعمیر تخصصی لباسشویی یا تعویض قطعات آن مانند المنت گرمایشی به راحتی توسط سرویس کاران نمایندگی مجاز لباسشویی قابل انجام است. بررسی دقیق وضعیت این قطعه با استفاده از اندازه‌گیری مقاومت آن انجام می‌شود. اگر مقدار مقاومت در محدوده مشخصی (بین ۲۰ تا ۵۰ اهم) نباشد، احتمالاً نیاز به تعویض یا تعمیر المنت هیتر وجود دارد. شما می توانید برای سرویس و یا تعمیرات لباسشویی ال جی خود از طریق شماره تلفن های  ۷۷۱۶۶۶۱ _ ۲۲۷۳۷۵۶۶ _ ۴۴۲۸۷۹۹۳ _ ۳۳۸۱۲۶۸۶ _ ۸۸۵۹۲۶۵۰ با تعمیرگاه مجاز لباسشویی در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *