دسته‌بندی نشده

علت بوی سوختگی لباسشویی دوو

انواع تسمه‌های موجود در ماشین لباسشویی دوو

یکی از رایج‌ترین و البته ساده‌ترین دلایل وجود بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو ، اصطکاک تسمه‌ اطراف دیگ ماشین است. برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دوو ، یک جفت قطعه لاستیکی بین گیربکس و موتور دارند. اگر بدون هیچ حرکت و چرخشی، بویی شبیه سوختگی لاستیک به مشام شما خورد، شاید نیاز است که این تسمه یا قطعه کمربند مانند را از لحاظ فرسودگی، پارگی و نیاز به تعویض با قطعه سالم بررسی کنید.

تسمه پمپ

در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دوو ، پمپ آب به یک تسمه لاستیکی برای به حرکت درآوردن پمپ تخلیه احتیاج دارد. خود تسمه معمولاً به حالت V مانند، در بین موتور و قرقره پمپ تخلیه در گردش است و در آنجا برای باز و بسته کردن پمپ تخلیه عمل می‌کند. در صورتی که بوی سوختن ماشین لباسشویی را از قسمت فاضلاب حس کردید، باید تسمه پمپ را برای عیب‌یابی بررسی کنید.به‌طور کلی اگر این قطعه از ماشین لباسشویی دوو تحت تأثیر عوامل مختلف از حالت نرمال خود خارج شود، یعنی خیلی محکم و سفت یا خیلی شل و آویزان باشد، باعث جابجایی موقعیت تسمه در ماشین لباسشویی، ایجاد اصطکاک و در نهایت ایجاد بوی سوختگی می‌شود.

نواقص موجود در سیم‌کشی

در ساختار تولیدی ماشین لباسشویی دوو، سیم‌کشی‌های مختلفی برای مرتبط کردن بخش‌ها و قطعات مختلف دستگاه وجود دارد. برخی از این سیم‌ها و کابل‌ها در کنار موتور و المنت ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند. در صورتی که موتور تحت فشار قرار بگیرد و در اثر استفاده بیش از حد به‌اصطلاح داغ کند، این حرارت ممکن است به سیم‌کشی‌ها و اتصالات الکتریکی دیگر نیز منتقل شود یا با آن‌ها اصطکاک داشته باشد. نتیجه این اصطکاک معمولاً آمدن بوی سوختگی از ماشین لباسشویی است.

المنت ماشین لباسشویی دوو

 

دوشاخه برق

دوشاخه برق ماشین لباسشویی خود را از لحاظ صحت سیم‌پیچ و روکش‌ها بررسی کنید. اگر روکش‌های دوشاخه از جنس بی‌کیفیت باشند، ممکن است پس از چند ساعت استفاده و روشن نگه‌داشتن ماشین لباسشویی، بوی سوختگی ایجاد کنند. البته گاهی نیز این احتمال وجود دارد که قطعه پلاستیکی اطراف پریز برقی که ماشین لباسشویی به آن متصل می‌شود، در اثر حرارت جرقه و اصطکاک، ذوب شده باشد که در اثر آن بوی سوختگی حس شود.

برق و اتصالات الکتریکی

خوب است بدانید که همه بوهای سوختگی از ماشین لباسشویی دوو، یکسان نیستند. برای مثال اگر بوی سوختگی‌ که از ماشین لباسشویی می‌آید، الکتریکی باشد و به بوی سوختن لاستیک شباهتی نداشته باشد، ممکن است نشان‌دهنده نشت آب به قطعات و مدارهای الکتریکی و ایجاد جرقه و بوی سوختگی شود. 

۱-بررسی و تعویض تسمه

 

۲-بررسی نشتی ماشین لباسشویی

در ابتدا توصیه می‌کنیم که در صورت امکان از تعمیرکاران دوره دیده این حوزه کمک بگیرید اما در غیر این صورت خود شما نیز می‌توانید درب بالایی ماشین لباسشویی را با یک چاقوی مناسب یا پیچ‌گوشتی سر صاف باز کنید و سپس قطعات و مدارهای الکتریکی را از لحاظ احتمال ریختن آب روی آن‌ها به‌خوبی بازرسی کنید.

۳- جابجایی یا تعویض تسمه پمپ

ممکن است که تسمه پمپ کوچکی که موتور ماشین لباسشویی را به منفذ پمپ تخلیه منتقل می‌کند، نیاز به جابجایی یا تعویض داشته باشد. تسمه از موتور خارج می‌شود و ممکن است به دلیل استفاده بیش از حد و فرسوده بودن دچار پارگی شود و از بین برود. اگر این قطعه آسیب دیده است، بهتر است قبل از بروز خطرات جدی‌تر آن را تعویض کنید. 

۴-تعویض یا پاکسازی قرقره‌ها

 

جلوگیری از بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو

تعمیرگاه مجاز در این مقاله به تشریح یکی از متداول‌ترین مشکلات و شکایت‌های مشتریان حین استفاده از ماشین لباسشویی، یعنی بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو پرداختیم. همان‌طور که گفتیم بوی سوختگی ممکن است نشانه سوختن و یا از کار افتادن اصلی‌ترین قطعات دستگاه باشد؛ بنابراین به هیچ وجه این نشانه را نادیده نگیرید و به‌ محض احساس بوی سوختگی از ماشین لباسشویی دوو، آن را از برق کشیده و تحت هیچ شرایطی مجدد از آن کار نکشید و از یک تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر لباسشویی دوو کمک بخواهید تا مشکل دستگاه شما را برطرف کند. بی‌توجهی به تعمیر لباسشویی ممکن است خسارات جبران‌ناپذیری برای شما به بار بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *